Fit la 40 de ani si intotdeauna

Desi nu este aproape niciodata prea tarziu pentru a incepe un program de exercitii eficiente, expertii in domeniul Fizioterapiei si Medicina Sportiva cer cu siguranta femeilor care nu s-au concentrat asupra sanatatii musculo-scheletice si sa-si exercite exercitiile fizice inainte de 40 de ani sa inceapa un program exhaustiv de exercitii fizice. Un stil de viata sedentar creste riscul bolilor cardiovasculare, diabetului, cancerului, obezitatii, sindromului metabolic, tulburarilor de dispozitie, sarcopeniei (pierderi musculare), tulburarilor de echilibru si a leziunilor ulterioare de caderi, osteoporoza, dureri de gat si spate si mortalitate generala.

150 de minute de exercitii aerobice moderate de intensitate pe saptamana si exercitii de antrenament de forta pentru toate grupurile majore de muschi ale corpului de doua pana la trei ori pe saptamana sunt necesare. Aceste forme de exercitii ajuta la mentinerea rezistentei, sanatatii cardiovasculare si pulmonare, precum si mentinerea masei musculare normale si a densitatii osoase.

Varsta de patruzeci este momentul potrivit pentru femei pentru a dezvolta strategii de prevenire a accidentelor, atat pentru a mentine, cat si pentru a continua sa avanseze un program de exercitii personale.

Multe femei ating 40 de ani cu probleme posturale. Aceasta este cu siguranta timpul pentru a schimba acest lucru. Pozitia buna este o parte extrem de importanta a sanatatii musculo-scheletice. Alinierea corecta a coloanei vertebrale este fundamentul pentru modelele de miscare sanatoase. Daca postura este slaba, luati in considerare solicitarea de ajutor de la un terapeut fizic pentru a corecta dezechilibrele musculare (muschii pieptului stramt si muschii slabi ai lamei umarului) si pentru a relansa alinierea corecta a coloanei vertebrale. Dupa ce va aliniati coloana vertebrala, puteti incepe sa incorporati exercitii de intarire a miezului care pot ajuta la prevenirea leziunilor, cum ar fi durerile de spate scazute si va vor imbunatati functionarea fizica globala.

Durerile de spate scazute, dureri la nivelul gatului si umarului, dureri la nivelul gleznelor, genunchiului sau soldului pot limita mobilitatea si pot forta un stil de viata mai putin sedentar si mai putin sanatos. Cu asistenta medicala proactiva, recuperarea poate fi mai rapida si apoi exercitiile terapeutice cheie pot fi folosite pentru a preveni recidiva prejudiciului. Acest lucru permite mentinerea unei calitati mai bune a vietii, care include participarea la un plan de exercitii personale in curs de desfasurare. Niciodata nu este prea tarziu sa fiti in forma.

Add Comment