Masuri pentru a-ti mentine sanatatea inimii

Bolile cardiace afecteaza un numar impresionant de persoane, atat barbati, cat si femei. Cele mai grave situatii au dus chiar si la deces. Dar vestea buna este ca cercetarile arata ca pana la 90% din bolile de inima pot fi prevenite prin schimbarea dietei, facand miscare mai mult si mentinand o greutate sanatoasa. Modificarile stilului de viata sunt piatra de temelie a unei „vieti sanatoase a inimii”.Iata ce alte lucruri puteti face pentru a va asigura ca inima va bate puternic si in urmatorii ani.

Exista factori de risc nemodificabili, cum ar fi varsta si istoricul familial, pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare pe care nu le puteti modifica, dar alti factori de risc pot fi tratati si controlati. Factorii de risc modificabili, cum ar fi hipertensiunea arteriala, fumatul, colesterolul ridicat, lipsa activitatii regulate, obezitatea si diabetul pot fi controlate si tratate. Prin pastrarea acestora intr-un interval sanatos, va puteti imbunatati considerabil sanatatea inimii si puteti reduce riscul de imbolnavire.

O dieta sanatoasa pentru inima este cea care are un continut scazut de grasimi care cresc nivelurile de colesterol. Concentrati-va pe o dieta bogata in fibre care contine alimente bogate in nutrienti, cum ar fi fructele si legumele, painea integrala si leguminoasele. Fibrele ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange si va ajuta sa va simtiti plini, astfel incat sa aveti mai putine sanse de a manca prea mult.

Manancati peste, cum ar fi tonul sau somonul, care sunt bogati in acizi grasi omega-3 cel putin de doua ori pe saptamana. Aceste alimente reduc colesterolul din sange si reduc tensiunea arteriala. Limitati consumul de alcool, deoarece prea multa alcool poate creste tensiunea arteriala, colesterolul si aportul caloric.

Impactul cardiovascular al alcoolului este un pic mai complex, majoritatea studiilor sustinand in continuare un potential beneficiu al unor cantitati mici. Cu toate acestea, consumul obisnuit sau ridicat de alcool va poate afecta inima si poate provoca boli ale muschiului inimii, denumite cardiomiopatie. Consumul de alcool regulat poate, de asemenea, creste tensiunea arteriala.

Cardiomiopatia sau boala musculara cardiaca este un tip de boala progresiva a inimii in care inima este marita, ingrosata si / sau rigidizata anormal. Ca urmare, capacitatea muschiului inimii de a pompa sange este slabita, adesea provocand insuficienta cardiaca si salvarea sangelui in plamani sau in restul corpului. Boala poate provoca, de asemenea, ritmuri anormale ale inimii. O persoana care se straduieste sa imbratiseze un stil de viata sanatos se poate abtine in mod rezonabil de la consumul de alcool sau se poate bucura de o cantitate mica.

Fii activ! Inactivitatea este un factor major de risc al bolilor cardiace, similar cu fumatul, colesterolul ridicat si hipertensiunea arteriala. Persoanele care exercita in mod regulat exercitii prezinta un risc de 30-40% mai mic de boli de inima decat cei care nu fac acest lucru. Exercitiul intareste muschiul inimii in acelasi timp in care controleaza inflamatia si mentine greutatea, colesterolul si tensiunea arteriala la niveluri sanatoase.

Scopul ar trebui sa fie de 30 de minute de exercitii moderate pe zi. O plimbare simpla inainte sau dupa munca este o forma excelenta de exercitii fizice. O cantitate mica de exercitii este mai buna decat nici un exercitiu. Excesul de greutate poate creste substantial riscul de aparitie a bolilor de inima. Studiile multiple au aratat ca jumatate din toate cazurile de atac de cord fatale sunt legate de supraponderali si cei care au un indice de masa corporala mare.

Somnul este piatra de temelie pentru a va mentine inima sanatoasa si este subevaluat in mod evident.Lipsa somnului poate creste substantial riscul cardiovascular. Studiile multiple au sustinut ca cei care dorm mai putin de sase ore pe noapte prezinta un risc crescut de a dezvolta un atac cerebral sau un atac de cord in comparatie cu cei care dorm mai mult de sapte ore pe noapte.

Stresul este si el un factor care trebuie tinut sub control. Atunci cand nivelul stresului creste, riscul bolilor cardiace creste, iar cercetarile sugereaza ca stresul emotional poate fi la fel de daunator inimii tale ca si factorii de risc conventional. Emotiile negative pot determina eliberarea hormonilor, cum ar fi cortizolul, care pot ameninta sanatatea inimii. Vestea buna este ca stresul poate fi abordat, combatut si redus in mod semnificativ in viata ta – trebuie doar sa crezi ca este suficient de important pentru a lua masuri. In cele din urma, rasul poate fi cel mai bun medicament si simtul umorului este sanatos. Oamenii care sunt optimisti si care sunt capabili sa vada ca sticla este pe jumatate plina traiesc mai mult si au mai putine sanse sa se imbolnaveasca.

Incepeti incet, dar sigur sa faceti schimbari in alegerile voastre, rutina si viata pentru a va mentine sanatosi. In cele din urma, crede in tine si ai grija de inima ta.

Add Comment