Cum sa-ti controlezi greutatea intr-un mod sanatos

Daca aveti varsta cuprinsa intre 12 si 80 de ani, este posibil sa fiti pe un anumit tip de dieta. Mai ales daca esti o femeie. De cele mai multe ori scopul este pierderea in greutate, dar alte tipuri de diete au devenit din ce in ce mai populare. Exista diete fara gluten, dieta paleo, vegane etc si multe dintre aceste regimuri au instructiuni radical contradictorii.

Cu toate acestea, este posibil sa fiti la dieta, mai ales o dieta de scadere in greutate, fara sa ajungeti la o maniera nesanatoasa, restrictionand consumul, controland greutatea sau, mai rau, dezvoltand o tulburare periculoasa de alimentatie? Foarte multe diete sunt destul de drastice si s-au dovedit destul de nesanatoase pentru corp.

Problemele de imagine ale corpului sunt agresive, atat de mult incat multe femei sunt nefericite cu greutatea lor, indiferent cat de aproape de normal este aceasta. Altele se lupta cu o batalie innebunita, avand in vedere ca oricine poate avea un corp grozav daca lucreaza la el. Industria alimentara, revistele, emisiunile TV si cele ale unor celebritati fac miliarde de dolari pe baza acestui concept.

In ultimul timp, s-au inregistrat progrese, deoarece exista miscari care subliniaza ca scopul este unul util si sanatos. Multi nu inteleg dificultatile inerente ale reducerii greutatii si mentinerii acesteia. Statisticile variaza, insa un procent foarte mic din noi poate mentine pierderea in greutate. Cu toate acestea, dupa un an, aproape toata lumea castiga din nou toata greutatea. Mai rau, multi oameni ajung sa fie mai grasi decat atunci cand au inceput.

Avand in vedere aceasta veste proasta si faptul ca eforturile de control al greutatii se pot transforma in tulburari de alimentatie, merita sa incercati sa pierdeti in greutate?  Din pacate, cu cat pierdeti mai mult in greutate, cu atat este mai greu sa o pastrati.

Exista mai multe lucruri care lucreaza impotriva persoanei care pierde o cantitate semnificativa de greutate. Metabolismul tinde sa incetineasca dupa o dieta pe termen lung, ceea ce inseamna ca veti consuma mai putine calorii. De asemenea, un experiment cu un medicament pentru diabet zaharat, care determina oamenii sa elimine calorii suplimentare in urina, a aratat ca dupa un deficit de calorii creste apetitul, chiar daca nu sunteti constient de deficit. Ei chiar descopera ca schimbarile in modul in care se metabolizeaza energia pot aparea la cei care au pierdut cantitati mari de greutate, datorita unor factori care implica excesul de piele etc.

Avand in vedere toate acestea, ce se poate face pentru a creste sansele? Cum pot dietele sa ramana motivate sa faca schimbarile care vor duce la succes pe termen lung? O privire mai atenta la unele dintre noile cercetari ar putea fi de ajutor. Multe dintre ipotezele noastre de lunga durata s-au dovedit a fi gresite. Specialistii inca cerceteaza si isi doresc sa ofere noi sugestii pentru dezvoltarea de idei si obiceiuri mai sanatoase in legatura cu aceasta problema dificila. Pana acum, studiile arata ca echilibrul este solutia. Este important sa nu adoptati o dieta drastica si sa faceti cat mai multa miscare.

Add Comment