Mentine o inima sanatoasa

Exista factori de risc nemodificabili, cum ar fi varsta si istoricul familial, pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare pe care nu le puteti schimba. Cu toate acestea, exista alti factori de risc care pot fi tratati si controlati. Factorii de risc modificabili, cum ar fi hipertensiunea arteriala, fumatul, colesterolul ridicat, lipsa activitatii regulate, obezitatea si diabetul, pot fi controlate si tratate. Vorbiti cu furnizorul dvs. de ingrijire a sanatatii despre factorii de risc pentru care ar trebui sa va examinati si sa va modificati stilul de viata si alegerea medicamentelor pe baza rezultatelor.

Cunoasterea numarului dvs. si intelegerea a ceea ce inseamna este important. Aceasta se refera la intelegerea marcatorilor cheie ai sanatatii inimii. American Heart Association va recomanda sa fiti constienti de cinci numere cheie: Colesterolul total, HDL (colesterol bun), tensiunea arteriala, zahar din sange si indicele de masa corporala (IMC). Prin pastrarea acestor numere intr-o gama sanatoasa, va puteti imbunatati considerabil sanatatea inimii si puteti reduce riscul de imbolnavire a inimii.

Concentrati-va pe o dieta bogata in fibre care contine alimente bogate in nutrienti, cum ar fi fructele si legumele, painea integrala si legume. Fibrele ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange si va ajuta sa va simtiti plini, astfel incat sa aveti mai putine sanse de a manca. Mancati peste, cum ar fi tonul sau somonul, care este bogat in acizi grasi Omega-3 cel putin de doua ori pe saptamana. Exista o corelatie clara intre alimentele bogate in acizi grasi omega-3 si scaderea colesterolului sanguin scazut si scaderea tensiunii arteriale.

Limitati sodiul la mai putin de 1500 de miligrame pe zi. Aveti o mana de nuci pe zi. Nuci, migdale, arahide si alte fructe cu coaja lemnoasa sunt bune pentru inima. Incercati sa le adaugati la salate pentru un gust mai sanatos sau sa le folositi in loc de carne in paste sau alte feluri de mancare.

Limitati consumul de alcool deoarece prea multa alcool poate creste tensiunea arteriala, colesterolul si aportul caloric. Recomand ca femeile sa limiteze consumul de alcool la un pahar pe zi si sa se abtina de la alcool cel putin doua zile pe saptamana. O serie de observatii recente au contestat ipoteza ca o cantitate usoara pana la moderata de alcool ar trebui adoptata de indivizi care incearca sa-si imbunatateasca sanatatea globala.

Add Comment