Cum sa va imbunatatiti somnul

1. Mai intai, consultati echipa de asistenta medicala. Este important sa va asigurati ca nu aveti o afectiune care sa contribuie la dificultatile de somn. Aceste afectiuni includ tulburari pe care le consideram in mod obisnuit ca fiind legate de somn, cum ar fi apneea obstructiva de somn si sindromul picioarelor nelinistite, dar si alte afectiuni medicale pot afecta si somnul, cum ar fi probleme tiroidiene, ale inimii si ale rinichilor.

2. Cofeina incepe sa actioneze in termen de cincisprezece minute de la prima dvs. ceasca si dureaza ore intregi in sistem; la sase ore dupa ce ati terminat acea ceasca, jumatate din cofeina pe care ati consumat-o este inca activa. Cofeina functioneaza in creier prin blocarea actiunii uneia dintre moleculele cheie care sunt implicate in somn. Astfel, este bine sa evitati cofeina dupa-amiaza si seara tarziu.. Ceva de remarcat este ca „decafeina” nu este acelasi lucru ca fiind complet lipsit de cofeina. Decaf inca contine de fapt cofeina, desi in cantitati destul de mici. Recomandat este sa incercati ceaiuri din plante.

3. Masa tarzie este un factor recunoscut in somnul tulburati. Mancati cea mai usoara masa a zilei seara, cu exceptia cazului in care este o ocazie speciala.

4. Evitati orice alcool. Pana cand imbunatatit tulburarea de somn, sariti peste alcool. Alcoolul reduce de asemenea somnul REM, ceea ce este necesar pentru un ciclu de somn sanatos.

5. Creati un ritual calmant. La copii este simplu, gustare de seara, baie, poveste de culcare – dar, in calitate de adulti, avem tendinta sa stam pana cand ne dam seama cat de tarziu este si apoi vrem sa reusim sa adormim instant. Beti un ceai din plante, faceti un dus fierbinte si cu o jumatate de ora inainte cititi o carte buna. Evitati lucrurile cum ar fi stirile de seara sau un film intens care ar putea sa va aduca adrenalina.

6. Utilizati dormitorul numai pentru somn si romantism. Spuneti colegilor, prietenilor si familiei sa nu va adresati prin e-mail sau la telefon dupa ora 10:00. Citirea unei carti placute poate ajuta niste oameni sa se odihneasca, dar sa se gandeasca sa renunte la vizionarea televiziunii in pat. Studiile arata ca lumina albastra din numeroasele noastre dispozitive interfereaza cu somnul si textele aleatoare, iar alertele inutile ne trezesc.

Add Comment