Izolare sociala factor de risc al sanatatii fizice

In trecut, vremurile noastre cele mai grele au fost indurerate si depasite de oamenii care se reunesc, dar literalmente impreuna. Acum, cel mai sanatos si cel mai responsabil lucru pe care il putem face este sa ramanem in afara, ceva strain si contraintuitiv si, mai rau, ceva care s-a dovedit a fi nesanatos in sine.

Izolarea sociala a fost identificata ca fiind un risc pentru nu numai pentru fericire, ci si pentru sanatatea fizica, potrivit The Washington Post: „Singuratatea, stim din cercetari, poate fi la fel de rau pentru sanatatea ta ca fumatul. Este mai predictiv de mortalitate decat obezitate. Si singuratatea in sine a fost o pandemie cu mult inainte ca Covid-19 sa-si primeasca numele. (Intre 1990 si 2010, s-a inregistrat o crestere de trei ori a numarului de americani care au spus ca nu au pe nimeni in care sa se poata increde.) ”Amanda Ripley, o scriitoare contribuitoare la The Atlantic si autorul„ The Unthinkable: Who Survives When Grevele de dezastre – si de ce ”sugereaza ca facem imediat masuri proactive pentru a combate aceasta„ alta ”boala mortala.

Exercitiul fizic: exercitiul fizic reduce stresul si stimuleaza functionarea imunitara. „Activitatile in aer liber sunt bune. Mergand la plimbare, mergand cu bicicleta, toate sunt grozave, spune Caitlin M. Rivers, un epidemiolog la Johns Hopkins. Puteti face acest lucru chiar si cu un prieten, presupunand ca amandoi va simtiti sanatosi si nu va aflati in grupuri cu risc ridicat (si presupunand ca stai la sase metri distanta). „Obiectivul nostru general este de a reduce numarul de contacte pe care le avem cu alte persoane, dar trebuie sa atingeti un echilibru.” Si nu a fost niciodata un moment mai usor pentru a face exercitii fizice fara a merge afara sau la sala. (Actuala mea „sala de gimnastica” este pe telefonul meu, prin aplicatii precum Aaptiv, precum si prin cursuri gratuite de yoga online.)

Add Comment